Blevins, D. M. (2011). New directions in citizenship education: Globalization, state standards and an ethical/critical social studies curriculum [Doctoral dissertation, The University of Ohio]. The University of Ohio. http://etd.ohiolink.edu
Dogan, D. (2015).
The ERASMUS programme in internationalization of Turkish higher education [Master thesis, The University of Ohio]. The University of Ohio.
http://etd.ohiolink.edu
Ferguson, G. (2006). Language planning and education. Edinburg University Press.
Ha, Ph. L. (2008). Teaching English as an international language: Identity, resistance and negotiation. Multilingual Matters.
Handa, N. (2018). Education for sustainability through internationalization: Transnational knowledge, exchange and global citizenship. Palgrave MacMillan.
Khor, M. (2000). Globalization and the south: Some critical issues. Jutaprint.
Kiany, Gh. R., Mirhosseini, S. A., & Navidinia, H. (2010). Foreign language education policies in Iran: Pivotal macro considerations. Journal of English Language Teaching and Learning, 53(222), 49-70.
Lantz, C., & Davies, I. (2015). Global education in theory. In B. M. Maguth & J. Hilburn (Eds.), The state of global education: Learning with the world and its people. (pp. 41-59). Routledge.
Lewis, S. (2022). Globalization and education. https://www.researchgate.net/publication/365601992
Marzoghi, R., Aghili, R., & Mehrvarz, M. (2017). A Methodological and Theoretical Analysis and Critique of the Educational Fundamental Transformative Documents of Islamic Republic of Iran. Journal of Foundations of Education, 6(2), 21-40. http://dx.doi.org/10.22067/fedu.v6i2.53863
Myers. J. P. (2006). Rethinking the social studies curriculum in the context of globalization: Education for global citizenship in the U.S. Theory & Research in Social Education, 34(3), 370-394, http://dx.doi.org/10.1080/00933104.2006.10473313
Nester, W. R. (2010). Globalization: A short history of the modern world. Palgrave Macmillan.
Pishghadam, R., & Zabihi, R. (2012). Crossing the threshold of Iranian TEFL. Applied Research in English, 1(1), 57-71.
Roberts, M. (2007). Global dimensions of schooling: Implications for internationalizing teacher education. Teacher Education Quarterly, 34(1), 9-26.
Said, E. W. (1993). Culture and imperialism. Vintage Books.
Sharifian, F. (2009). English as an international language: Perspectives and pedagogical issues. Multilingual Matters.
Sun, J. (2013). Globalization and language teaching and learning in China. International Journal on Integrating Technology in Education (IJITE), 2(4), 35-42. http://dx.doi.org/10.5121/ijite.2013.2404
Tarozzi, M., & Torres, C. A. (2016). Global citizenship education and the crises of multiculturalism: comparative perspectives. Bloomsbury Academic.
Torres, C. A. (2002). Globalization, education, and citizenship: Solidarity versus markets? American Educational Research Journal, 39(2), 363-378. http://dx.doi.org/10.3102/00028312039002363
UNESCO. (2001).
2001 International conference on education: 46th session.
www.unesco.org
UNESCO. (2015). 2015 Global citizenship education: Citizenship education for globalizing societies. http://creativecommons.org/licenses
Yang, R. (2000). Tensions between the global and the local: A comparative illustration of the reorganisation of China’s higher education in the 1950s and 1990s. Higher Education, 39(3), 319-337. http://dx.doi.org/10.1023/A:1003950902434
اعرابی، فرشیده. (١٣٩٧). بررسی اهداف اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور) و مقایسه آن با اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در دوره ابتدایی. سوّمین کنفرانس بین الملّلی، علوم تربیّتی و رفتاری.
حاجی یوسفی، امیرمحمد، افتخاری، اصغر، پوراحمدی، حسین، تاجیک، محمدرضا و .... (١٣٨٨). دولت و جهانی شدن در خاورمیانه. مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
سلسبیلی، نادر. (١۳٩٢). برداشتهای مختلف در تدوین برنامه درسی ملی: تأملی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره ١١٨، مهر ٩٢، ٩١-۶۳.
سلسبیلی، نادر. (١۳٩۵). بررسی و مقایسه سند برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران با زیرنظام برنامه درسی در مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه درسی، شماره ۵، زمستان ٩۵، ١۴١-١٠٧.
فرهادی، حسین، سجّادی، ف. و هدایتی، ح. (١٣٨٩). تأملاتی در آموزش زبان خارجی در ایران. TESL-EJ مارس، دوره ١٣، شماره ٤.
کیانی، غلامرضا؛ نویدی نیا، حسین و مومنیان، محمد. (١۳٩٠). نقد و بررسی طرح ملی نگاهی دوباره به رویکرد برنامه درسی ملی نسبت به آموزش زبانهای خارجی. فصلنامه پژوه های زبان و ادبیات تطبیقی، شماره پیاپی۶، تابستان ١۳٩٠، ٢٠٩-١٨۵.
مهرمحمدی، محمود. (١۳٨٩). نقد و نظری بر نگاشت سوم سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال پنجم، شماره ١٨، پاییز ١۳٨٩، ۳١-٨