Document Type : Research Paper

Authors

1 English Department, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba'i University

2 English Department, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba`i University

3 Assistant Professor, Department of English Language and Literature , Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran

4 Department of Sports Management, Faculty of Physical Education and Sports Sciences, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

Abstract

Writing effective and persuasive manuscripts for submission to the high-indexed Iranian and international English-medium journals for the purpose of publication deserves having to-the-point knowledge and proficiency, which the Non-Native English writers of the non-English speaking countries seem to be lacking. Therefore, researchers need to identify problems and challenges that the group of writers encounter in the field of English for Research Publication Purposes (ERPP). Therefore, this study aims to identify the ERPP needs of the Physical Education Ph.D. students and writers. Hence, interviews were conducted with a group of Physical Education content experts and Ph.D. students to identify the writers’ problems and challenges. The interviews were tape recorded as the participants had already been informed of the recordings and research aim. The tape recordings were then transcribed and analyzed in the thematic analysis and the grounded theory methods. The data analysis came up with four major themes (gained in the selective coding stage), 20 sub-themes (gained in the axial coding stage) and 83 themes (gained in the initial/open coding stage). The four major themes were `problem with language,’ `problem with content,’ `problem with journals,’ and `the demotivating factors.’ The fourth major theme, i.e., `the demotivating factors’, consisted of the sub-heading the technological illiteracy problem, which should be regarded as the novelty feature of this paper. The research is useful for material designers and instructors of the English for Specific Academic Purposes (ESAP) and others to offer tailor-made education to the tertiary level Physical Education students.

Keywords

Main Subjects

Article Title [فارسی]

کاوش در مشکلات و چالش های دانشجویان دکتری رشته تربیت بدنی در نوشتن چکیده مقالات به زبان انگلیسی جهت انتشار در مجلات انگلیسی زبان تربیت بدنی

Authors [فارسی]

  • بهناز حسینقلی پور 1
  • زری سععیدی 2
  • اسمعیل علی سلیمی 3
  • سارا کشکر 4

1 دپارتمان انگلیسی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجه دانشگاه علامه طباطبایی

2 دپارتمان انگلیسی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجه دانشگاه علامه طباطبایی

3 استادیار زبانشناسی کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

4 دپارتمان علوم ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی

Abstract [فارسی]

پیش درامد و پیش نیاز نوشتن موثر و نافذ مقالات به زبان انگلیسی، بالاخص بخش چکیده، جهت ارسال به مجلات برتر انگلیسی زبان که در ایران یا خارج چاپ میشوند، داشتن دانش و مهارت بالا است که متأسفانه به نظر میرسد نویسندگان غیر بومی انگلیسی در کشورهایی که زبان رسمی و اصلی آنها انگلیسی نیست ، فاقد آن باشند. لذا محققان باید مشکلات و چالشهای پیش روی دانشجویان نویسنده این مقالات بالاخص بخش چکیده، را شناسایی کنند. هدف از این تحقیق شناسایی نیازهای دانشجویان دکتری تربیت بدنی نویسنده این مقالات است. بدین منظور ، مصاحبه هایی با گروهی از کارشناسان و دانشجویان دکتری تربیت بدنی بعمل آمد. داده ها ، با استفاده از تئوری تحلیل محتوی و داده بنیان بر اساس نظریه کرس ول (2012، 2014، 2018) و گلیزر و استراس (1967) تحلیل شد که به مشکلات زبانی و غیرزبانی این گروه نویسندگان اشاره داشت. از جمله این مشکلات، عدم تبحر در استفاده از فنآوری بود که باید به عنوان ویژگی نوین و منحصربفرد این مقاله قلمداد شود. یافته ها می تواند برای طراحان مواد درسی و اساتید زبان انگلیسی برای اهداف علمی خاص (ESAP) و سایر مقامات برای ارائه آموزش های مناسب به دانشجویان تربیت بدنی مفید باشد.

Keywords [فارسی]

  • واژه های کلیدی: نوشتن و چاپ مقاله
  • علوم ورزشی
  • مشکلات